Aktuálne znenie obchodných podmienok v PDF nájdete TU.
OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodnej spoločnosti Akuna SK, s.r.o.,
Borekova 10, Podunajské Biskupice, 821 06 Bratislava
IČ: 36 391 743, IČ DPH: SK2020127010
zapísanej v obchodnom registri vedenom na Okresnom súde v Žiline, dňa 16.7.2015, číslo dožiadania: el-47191/2015/L na predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestnenom na internetovej adrese www.akunashop.sk
- ZÁKLADNÉ USTANOVENIE
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) prevádzkovateľa webových stránok a internetového obchodu www.akunashop.sk obchodnej spoločnosti Akuna SK, s.r.o., so sídlom Borekova 10, Podunajské Biskupice, 821 06 Bratislava, IČ: 36 391 743, IČ DPH: SK2020127010, zapísanej v obchodnom registri vedenom na Okresnom súde v Žiline, dňa 16.7.2015, číslo dožiadania: el-47191/2015/L na predaj tovaru (ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanovením občianskeho zákonníka, vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou či právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“ alebo „zákazník“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho či iným spôsobom ďalej špecifikovaným v čl. 3.4. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.akunashop.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
- Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnené na adrese www.akunashop.sk (ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.
- V prípadoch, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, nie je spotrebiteľom (napr. ide o právnickú osobu či podnikateľa), upravujú vzťahy medzi predávajúcim a takou osobou: a) Zmluva o obchodnej spolupráci, b) Obchodné podmienky určené na obchodnú spoluprácu, c) Zvláštne ustanovenie čl. 10 obchodných podmienok.
- Ustanovenia, ktoré sa odkláňajú od obchodných podmienok, je možné dodatočne dohodnúť v kúpnej zmluve. Dodatočné dohodnutia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
- Obsah obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti stanovené na dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
- Kupujúci môže realizovať objednávanie tovaru priamo z webového rozhrania obchodu. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci vstupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci realizovať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“).
- Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené na užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim na užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
- Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť používanie užívateľského účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to hlavne v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
- Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to hlavne s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
- Kupujúci môže realizovať objednávanie tovaru priamo z webového rozhrania obchodu. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci vstupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci realizovať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“).
- UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
- Všetky prezentácie tovaru umiestnené na webovom rozhraní obchodu sú informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadne tohoto tovaru. Ustanovenie § 1732 odst. 2 občianskeho zákonníka sa nepoužije. Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené na webovom rozhraní obchodu sú teda nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzavrieť zmluvu ohľadne tohoto tovaru. Podanie objednávky tovaru je možné urobiť vyplnením a odoslaním objednávkového formulára, elektronickou poštou, telefonicky alebo osobne
- Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých s tým súvisiacich poplatkov, pričom ceny ponúkaného tovaru nezahŕňajú náklady spojené s dodaním tovaru (čl. 3.3) Ceny tovaru v rámci webového rozhrania sa môžu líšiť od cien, ktoré sú uvedené v kamennej prevádzke predávajúceho. Ceny tovaru zostávajú v platnosti počas doby, keď sú zobrazované na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené na webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
- Na objednanie tovaru môže kupujúci využiť nasledovné spôsoby vytvorenia objednávky:
a) využitím on-line objednávkového formulára na webovom rozhraní obchodu
V prípade voľby spôsobu objednania prostredníctvom on-line formulára na objednanie tovaru alebo služby vyplní kupujúci objednávkový formulár na webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje predovšetkým informácie o:
a) objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ zákazník do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu), - V prípade, že si zákazník zvolí spôsob odoslania objednávky prostredníctvom on-line formulára, potom má možnosť skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil (zadal), a to aj s ohľadom na možnosť zákazníka zisťovať a opravovať chyby, ktoré vznikli pri zadávaní dát do objednávky, toto všetko môže uskutočniť pred samotným odoslaním objednávky. Údaje, ktoré boli kupujúcim v objednávke uvedené, sú predávajúcim považované za správne a predávajúci nie je povinný overovať ich pravdivosť. Predávajúci po obdržaní objednávky toto obdržanie zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou (súhrn objednaného tovaru), a to na adresu elektronickej pošty zákazníka uvedenú na užívateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
- Predávajúci sa zaväzuje doručiť kupujúcemu objednaný tovar a zákazník sa zaväzuje predávajúcemu objednaný tovar uhradiť v plnej výške.
- Predávajúci je vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie platnosti (autorizáciu) objednávky, a to spravidla elektronicky, písomne alebo telefonicky.
- Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká prijatím objednávky, ktorá bola doručená (akceptáciou), čo je aj predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
- Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavrením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
b) spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru,
c) informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru, či poskytnutím služby (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
V prípade, že si kupujúci zvolí možnosť pre objednanie tovaru b) či c), potom na odoslanie objednávky prostredníctvom e-mailu je kupujúcemu doporučené uviesť nasledujúce údaje, aby jeho objednávka bola správne vybavená:
a) Meno, priezvisko
b) adresa, dodacia adresa, ak je iná ako fakturačná adresa
c) e-mail
d) telefonické spojenie, dôležité v prípade zmeny typu tovaru
e) prípadné doplňujúce údaje
- Všetky prezentácie tovaru umiestnené na webovom rozhraní obchodu sú informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadne tohoto tovaru. Ustanovenie § 1732 odst. 2 občianskeho zákonníka sa nepoužije. Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené na webovom rozhraní obchodu sú teda nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzavrieť zmluvu ohľadne tohoto tovaru. Podanie objednávky tovaru je možné urobiť vyplnením a odoslaním objednávkového formulára, elektronickou poštou, telefonicky alebo osobne
- CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom v EUR na účty predávajúceho:
VUB BANKA
SK35 0200 0000 0014 5990 6353
BIC: SUBASKBX
(ďalej len „účty predávajúceho“)
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru vo výške, ktorá bola zmluvne dohodnutá. Ak nie je výslovne uvedené inak, rozumejú sa ďalej pod kúpnou cenou i náklady spojené s dodaním tovaru. - Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.4 až čl. 4.6 obchodných podmienok ohľadne povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
- V prípade bezhotovostnej platby je tovar kupujúcemu odoslaný až po uhradení kúpnej ceny, výnimočne po dohode vopred. Cena je splatná najneskôr do 7 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. V prípade objednávky tovaru a voľby jeho osobného odberu je tovar rezervovaný po dobu 7 dní, ak dovtedy nebude tovar vyzdvihnutý, môže tento tovar predávajúci vrátiť do predaja. Splatnosť kúpnej ceny v hotovosti alebo na dobierku pri odoslaní tovaru k zákazníkovi nastáva pri prevzatí tovaru.
- V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený vo chvíli pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho v prípade bezhotovostnej platby.
- Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možne navzájom kombinovať.
- Ak je to v obchodnom styku zaužívané, alebo ak je to stanovené všeobecne platnými predpismi, vystaví predávajúci ohľadne platieb uskutočnených na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a pošle ju v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho alebo ju pošle spoločne s tovarom.
- Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
- Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 občianskeho zákonníka, nie je možné odstúpiť od zmluvy:
a) o poskytovaní služieb, v prípade, že boli splnené na základe jeho predchádzajúceho výslovného súhlasu pred uplynutím lehoty určenej na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzatvorením zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takomto prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
b) o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena je závislá od kolísania cien na finančnom trhu nezávisle na vôli podnikateľa a k tomu môže dôjsť behom lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,
d) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlemu poškodeniu, znehodnoteniu, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
e) o oprave alebo údržbe urobenej na mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného urobenia iných než vyžiadaných opráv či dodanie iných než vyžiadaných náhradných dielov,
f) o dodávke tovaru v uzatvorenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
g) o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,
h) o dodávke novín, periodík alebo časopisov,
i) o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne,
j) uzavierané na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby, alebo
k) o dodaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavrením zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy. - Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 či o iný prípad, kedy nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom a tovar si objednal inak ako osobne, v súlade s ustanovením § 1829 odst. 1 občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete.
- Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci - spotrebiteľ využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať na adresu elektronickej pošty predávajúceho akuna@akuna.sk. V týchto prípadoch kupujúci oznámi predávajúcemu, že odstupuje od kúpnej zmluvy, uvedie číslo objednávky, faktúry, meno a dátum nákupu.
- Predávajúci poskytuje na odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy aj Vzorové poučenie o práve kupujúceho na odstúpenie od zmlúv uzavretých dištančným spôsobom v súlade s nariadením vlády č. 363/2013 Sb. Toto poučenie je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok.
- V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od počiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený kvôli svojej povahe obvyklou poštovou cestou.
- V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, že tovar ním vrátený bude poškodený alebo zničený, vzniká predávajúcemu voči zákazníkovi právo na náhradu škody, ktorá mu tým vznikla. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne začať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- Kupujúci berie ďalej na vedomie, že nevyzdvihnutie objednaného tovaru (zásielky) sa nepovažuje za odstúpenie od kúpnej zmluvy. Kúpnu zmluvu je nutné výslovne zrušiť.
- Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu uhradenú kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim. Predávajúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť v súlade s vyššie uvedenými predovšetkým týmito prípadmi:
- predávajúci má pochybnosť o skutočnej identite kupujúceho
- predávajúci nie je schopný doručiť tovar v danom termíne
- tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
- výrazným spôsobom sa zmenila cena u dodávateľa tovaru a zákazník zmenu ceny neakceptuje
- kupujúci vyplnil chybné či neúplné kontaktné údaje, kupujúci je nedostupný, neodpovedá na emaily a pod.
- objednávka zostala zo strany kupujúceho neautorizovaná alebo neuhradená dlhšie ako 7 kalendárnych dní
- objednávka nebola zo strany kupujúceho v riadnom termíne vyzdvihnutá.
- Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, darovacia zmluva stráca ohľadne takéhoto darčeku účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
- Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 občianskeho zákonníka, nie je možné odstúpiť od zmluvy:
- PREPRAVA A DODANIE TOVARU
- V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
- Prevzatie tovaru kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
- V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Pri preberaní tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenie obalu tovaru a stav zásielky a v prípade akýchkoľvek závad toto neodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade nájdenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujíci zásielku od prepravcu prevziať.
- Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
- Prehľad možných spôsobov doručenia zásielok a ich cien.
- Pri využití distribúcie prostredníctvom prepravnej služby pre doručenie na adresu kupujúceho je účtované dopravné vo výške: 8.- EUR vrátane DPH
- Tovar je distribuovaný po predchádzajúcom potvrdení objednávky prostredníctvom kuriérskej služby. Dodacia lehota je 2-7 nasledujúcich pracovných dní. Dodacia lehota začína plynúť v prípade platby vopred až po pripísaní platby na účet Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu v zvláštnych prípadoch vzniknutých vyššou mocou alebo v prípadoch, kedy nebolo z objektívnych príčin možné uskutočniť dodávku v predpokladanom čase.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (predovšetkým ustanoveniami občianskeho zákonníka).
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, kedy kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal, alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
- sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, mierke alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na závadu, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na závadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovaniu, ktoré tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
- Ak sa závada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia,považuje sa to za jav, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
- Práva z vadného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Za okamžik uplatnenia reklamácie sa považuje okamžik, keď predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar.
- Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za závady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
- Reklamácia za nedoručenie tovaru, sa dá uplatniť len v prípade, keď kupujúci má škodový zápis, ktorý si nárokuje od prepravcu pri nedoručení balíka. Ináč nemôže byť vyžadovaná reklamácia.
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (predovšetkým ustanoveniami občianskeho zákonníka).
- ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
- Kupujúci nadobúda vlastníctvo na tovar zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 odst. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.
- Mimosúdne vysporiadanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy akuna@akuna.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
- Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
- Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečie zmeny okolností v zmysle § 1765 odst. 2 občianskeho zákonníka.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť systém zliav a odmien, bonusov, pričom na túto zmenu upozorní minimálne 14 dní pred nastávajúcou zmenou.
- INFORMÁCIE O OCHRANE OSOBNÝCH ÚDAJOV
-
Pri vyplňovaní registrácie na webovej stránke www.akunashop.sk poskytla registrujúca sa osoba svoje osobné údaje (ďalej tiež len „Registrujúca sa osoba“) v zmysle ustanovenia § 4 zákona č. 101/2000 Zb. o ochrane osobných údajov, v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“). Spoločnosť Akuna SK, s.r.o., so sídlom Borekova 10, Podunajské Biskupice, 821 06 Bratislava, IČ: 36 391 743, ako správca osobných údajov (ďalej len „Správca“), spracováva všetky poskytnuté údaje Registrujúcej sa osoby v súlade s platnými právnymi predpismi, a to predovšetkým Zákonom o ochrane osobných údajov a nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“).
- Správca spracováva osobné údaje v závislosti od toho, ktorú zo služieb zákazník správcu využíva. Vzhľadom na to, že služby Správcu je možné využívať až po registrácii zákazníka, rozsah údajov spracovávaných Správcom sa líši od závislosti na zvolenej registrácii.V prípade základnej registrácie zákazníka sa jedná o tieto kategórie osobných údajov:
a) Meno, kontaktné údaje: Meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mailovú adresu.
b) Prihlasovacie údaje: Prihlasovacie mená a heslá.
Nad rámec vyššie uvedených informácií ďalej môže zákazník poskytnúť aj identifikačné číslo podnikateľa, daňové identifikačné číslo a adresu (ulica, mesto, PSČ). V prípade poskytnutia aj týchto ďalších údajov zákazníkom spracováva Správca aj tieto údaje.
c) Údaje vytvorené v dôsledku trvania zmluvy – nakúpený tovar a služby, bankové spojenie.
V prípade rozšírenej registrácie zákazníka nad rámec vyššie uvedených kategórií podľa tohoto oddielu spracováva Správca aj údaj o špeciálnom zľavovom účte, ktorý slúži na čerpanie spätných bonusov od Správcu.
Správca ďalej spracováva tieto osobné údaje:
d) Údaje z komunikácie medzi Správcom a zákazníkom - Spracovanie osobných údajov Správcom prebieha v zodpovedajúcom rozsahu, na základe týchto právnych dôvodov:
a) nevyhnutnosť takého spracovania pre splnenie zmluvy uzatvorenej medzi Správcom a zákazníkom, rovnako tak ako pre výkon práv vyplývajúcich z takto uzatvoreného záväzku,
b) plnenie právnych povinností Správcu podľa obecne záväzných právnych predpisov, hlavne zákona č. 89/2012 Zb., občianskeho zákonníka, (ďalej len „OZ“),
c) výkon oprávnených záujmov Správcu, ktoré predstavujú súhrn skutočností a údajov, dokazujúcich riadne plnenie povinností Správcu,
d) poskytnutie osobných údajov zákazníkom je nevyhnutné na vznik záväzku, zriadeného uzatváranou zmluvou podľa § 1723 odst. 1 OZ
Účelom spracovania osobných údajov zákazníka je riadne plnenie uzatvorenej zmluvy medzi Správcom a zákazníkom, ako aj ďalších povinností uložených všeobecne záväznými právnymi predpismi. - Správca spracováva osobné údaje zákazníka vždy počas doby trvania zmluvného vzťahu medzi správcom a zákazníkom, v ňom dohodnutých lehôt k plneniu a ďalej počas doby 5 rokov potom.
- Zákazník týmto udeľuje Správcovi súhlas so zasielaním prezentácie produktov Správcu a osôb, s ktorými tvorí koncern, ponúk ďalšej spolupráce a iných obchodných informácií podľa ustanovenia § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o službách informačnej spoločnosti.
- V rámci užívateľského účtu má zákazník prístup k svojim kontaktným údajom, údajom vzniknutým na základe objednávky, užívateľskému menu a heslu. Prostredníctvom užívateľského účtu môže zákazník tieto údaje spravovať. Prístup do užívateľského účtu je umožnený iba po zadaní správnych prístupových údajov, teda užívateľského mena a hesla. Správca nepreberá zodpovednosť za zneužitie prístupových údajov, iba ak by túto situáciu priamo spôsobil.
Zo strany správcu sú zavedené vhodné, pravidelne aktualizované a revidované technické, organizačné a iné opatrenia, ktorých účelom je zamedzenie neoprávnenému alebo náhodnému prístupu k osobným údajom, ich zmene, zničeniu, strate, či inému neoprávnenému nakladaniu. - Správca prehlasuje, že podľa zákonného ustanovenia § 79 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodných spoločnostiach a družstvách, tvorí s ďalšími subjektmi koncern. Medzi príjemcu osobných údajov, ktorým Správca osobné údaje poskytuje, patrí s ohľadom na povinnosti Správcu uložené obecne záväznými právnymi predpismi aj orgánmi verejnej moci, a to hlavne správnej, súdnej, či iné verejné orgány. S ohľadom na riadne plnenie zmluvy uzatvorenej medzi zákazníkom a Správcom môže správca rovnako poskytnúť osobné údaje zákazníka v nutnom rozsahu ďalším kategóriám príjemcov, ako napr. dopravcom či bankovým spoločnostiam.S ohľadom na riadne plnenie tejto zmluvy a kooperácii subjektov v koncerne Správca bude Správca poskytovať osobné údaje zákazníka subjektom, tvoriacim so Správcom koncern, a to v rámci Európskej únie ( Európskeho hospodárskeho priestoru ) i mimo nej. Tieto subjekty vystupujú ako spracovatelia osobných údajov a budú dodržiavať zrovnateľné pravidlá a zásady ochrany osobných údajov, ako dodržuje Správca. Správca zaručuje odovzdávanie osobných údajov spomenutých ďalším členom koncernu pri maximálnom dodržiavaní práv subjektu údajov, minimalizáciou odovzdávaných údajov a konania všetkých subjektov v koncerne v súlade s GDPR. Aktuálny príkladný výpočet možných príjemcov osobných údajov je nasledovný:
DC Savings System, a.s., IČ 293 15 450, se sídlem Vídeňská 186/118, Přízřenice, 619 00 Brno
AKUNA INTERNATIONAL CORPORATION, L4W5B6 Ontario, Mississauga, Satellite Drive 5115, Kanada, Registrační číslo: 062 88 227
AKUNA Polska, Sp. z o.o., ul. 11-go Listopada 11, 40-387 Katowice, POLSKA
Akuna Deutschladnd GmbH, Adlersgestell 129, 124 39 Berlin, Germany
Akuna Italia S.r.l., V. Giuseppe Bernascone, 1 21100 Varese, Italy
AKUNA CZ, s.r.o., Vídeňská 186/118, 61900 Brno, CZ
AKUNA HUNGARY, Kft., 1111 Budapest, Bartók Béla Út 30, Hungary
AKUNA UKRAINE LTD, Verkhovnoi Rady blvd. 12, Kiev 04071, UkraineUAB
"Akuna LT", Kazbeju g.25 , LT 02241 Vilnius, Lithuania
OOO „Akuna RU“, Prostornaja 7, Moscow 107392, Russia
AKUNA VIETNAM Trading Company Ltd., No. 9, No. 14 Street, An Phu Ward, District 2, Ho Chi Minh City, Vietnam - Zákazník, ako subjekt údajov, má voči Správcovi nasledujúce práva:
a) Právo na prístup k osobným údajom znamená, že zákazník má právo od Správcu získat informácie o tom, či spracováva jeho osobné údaje, a ak áno, o aké údaje sa jedná a akým spôsobom sú spracovávané. Zákazník má tiež právo, aby Správca bez zbytočného odkladu opravil na jeho žiadosti nepresné osobné údaje, ktoré sa ho týkajú. Neúplné osobné údaje má zákazník právo kedykoľvek doplniť.
b) Právo na vymazanie osobných údajov predstavuje povinnosť Správcu zlikvidovať osobné údaje zákazníka, ktoré o ňom spracováva za podmienok podľa čl. 17 GDPR, hlavne vtedy , pokiaľ už nie sú potrebné na účely, pre ktoré boli zhromaždené (toto právo naplňuje rovnako tzv. právo byť zabudnutý).
c) Právo na obmedzenie spracovania predstavuje povinnosť Správcu v prípadoch podľa čl. 18 GDPR obmedziť spracovanie osobných údajov zákazníka. Proti spracovaniu, ktoré je založené na oprávnených záujmoch Správcu alebo je nevyhnutné na splnenie úlohy uskutočňovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci, má zákazník právo vzniesť námietku.
d) Právo na prenositeľnosť predstavuje právo zákazníka na prenos spracovávaných osobných údajov Správcom (na základe súhlasu alebo na účely plnenia zmluvy) k inému správcovi. Zákazník je oprávnený v súvislosti so spracovaním svojich osobných údajov uskutočňovaných Správcom podať sťažnosť Správcovi, alebo sa obrátiť na Úrad pre ochranu osobných údajov. Viacej informácií o právach subjektov údajov (zákazníka) je k dispozícii na internetových stránkach Úradu pre ochranu osobných údajov. (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276) - Webové stránky Správcu www.akunashop.sk používajú tzv. cookies. Jedná sa o krátke textové súbory, ktoré webová stránka odosiela do prehľadávača počítača, sofistikovaného telefónu či iného zariadenia. Účelom týchto súborov je zaznamenávanie informácií o návšteve webu zákazníkom a následná optimalizácia fungovania webu pre zákazníka. Zákazník je týmto spôsobom informovaný o skutočnosti, že súbory cookies sú spôsobilé zhromažďovať informácie o návšteve webu a následne tieto údaje využívať na zobrazenie prispôsobených reklám. Tieto údaje však nie sú spôsobilé návštevníka webu identifikovať. Zákazník ovplyvňuje využívanie súborov cookies v závislosti na webovom prehľadávači, ktorý používa. Finálne nastavenie webových prehľadávačov sa môže líšiť, a preto závisí od zákazníka, aký režim ukladania súborov cookies vo svojom nastavení webového prehľadávača povolí alebo nie.
KONTAKTNÉ ÚDAJE SPRÁVCU
Pre prípad využitia svojich práv oddielu 9.7 týchto informácií o ochrane osobných údajov kontaktujte Správcu na adrese sídla, prostredníctvom emailu, poprípade prostredníctvom svojho užívateľského účtu.
Akuna SK, s.r.o., Borekova 10, Podunajské Biskupice, 821 06 Bratislava
IČO: 36 391 743, Email: akuna@akuna.sk. - Správca spracováva osobné údaje v závislosti od toho, ktorú zo služieb zákazník správcu využíva. Vzhľadom na to, že služby Správcu je možné využívať až po registrácii zákazníka, rozsah údajov spracovávaných Správcom sa líši od závislosti na zvolenej registrácii.V prípade základnej registrácie zákazníka sa jedná o tieto kategórie osobných údajov:
- ZVLÁŠTNE USTANOVENIE PRE PRÍPADY, KEĎ KUPUJÚCI NIE JE SPOTREBITEĽOM
- V prípadoch, keď kupujúci nie je spotrebiteľom, sa ustanovenia čl. 5.1 až čl. 5.7, čl. 7.2 až čl. 7.5 a čl. 8.3 obchodných podmienok nepoužijú.
- V prípade, že kupujúci nie je spotrebiteľom, predávajúci nesie zodpovednosť iba za újmu, ktorú predávajúci zavinil.
- V prípadoch, keď kupujúci nie je spotrebiteľom, sa ustanovenia čl. 5.1 až čl. 5.7, čl. 7.2 až čl. 7.5 a čl. 8.3 obchodných podmienok nepoužijú.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany sa dohodnú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
- Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
- Prílohu obchodných podmienok tvorí Vzorové poučenie o práve kupujúceho na odstúpenie od zmlúv uzatvorených dištančným spôsobom a vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Spory, ktoré vznikajú zo zmlúv, kde na jednej strane stojí podnikateľ a na druhej strane spotrebiteľ, je možné riešiť mimosúdne. Jedná sa o spôsob riešenia sporov mimo obecných súdov. Subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia.
- Kontaktné údaje predávajúceho: Akuna SK, s.r.o., Martina Benku 10, Banská Štiavnica 969 01, adresa elektronickej pošty akuna@akuna.sk, telefón: +421 918 524 964
- Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany sa dohodnú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
V Bratislave dňa 1.10.2019.
Kontaktujte nás